top of page
תמונת הסופר/תאילה רווח

למי משתלם הבלאק פריידי

מבצעי סופשנה, הנחות נשמע מפתה – האם הם מתאימים לך?


חגי הקניות מייצרים תקופה מלאת באזז שבה הצרכנים מפתחים תיאבון למבצעים, מחפשים דילים שלהם חיכו חודשים או סתם מתפתים ל "קנייה חכמה" עם פחות ייסורי מצפון (גם אני, גם אני).


מהצד שלנו כעסקים, זו הזדמנות:

לחשוף מוצר חדש, להיפטר ממלאי תקוע או לתת טעימה של שירות או מוצר במחיר נמוך שיגרום ללקוח להישאר איתנו למשהו גדול יותר.


אבל רגע, לא לכל עסק זה מתאים.

לפני שקופצים על עגלת ההנחות, כדאי לשאול:


מה המטרה?

האם מדובר בחשיפה?

מכירה מהירה? הגדלת מחזור?

האם זה משתלם ?

האם ההנחה משאירה רווח בסוף היום?

האם המבצע באמת משרת אותך או פשוט מוריד מערך העסק או המוצרים?


מבצעים והנחות יכולים לעיתים להעביר מסר שהמוצר או השירות שווים פחות מערכם האמיתי.

חשוב לאזן בין הצורך להגדיל מכירות לבין שמירה על תדמית חזקה, שמשדרת איכות ויציבות או יוקרה או כל ערך אחר ששמתם בקדמת המותג שלכם.


אם כבר בחרתם מבצעים. תפרו אותם חכם.


יש מבצעים חכמים שמציעים מוצר אחד במחיר הפסד כחלק מחבילה, כשהרווח מגיע מהמוצרים הנלווים שמפצים על ההנחה ומגדילים את הערך הכולל.

מבצעי "קנה-קבל" או "מבצעי חבילות" מניעים לקוחות להוסיף מוצרים לסל הקנייה, יוצרים תחושת משתלמות ובמקביל מגדילים את ההכנסה והרווחיות הכוללת


בקיצור ממליצה להגיע לתחום הזה עם גישה אסטרטגית ברורה. תמיד הבנת המטרות מחדדת את הדרך הנכונה.


ואצלי? יש מבצע אחד שרץ כל השנה = אני לא עושה הנחות בגיבוש אסטרטגיה וליווי עסקים באופן יסודי, מעמיק וקשוב כל הדרך.. למטרות שלהם.


אין לכם מושג איך לבנות את המטרות והדרך אליהם. אני פה. למקד ולהדריך.




Comments


bottom of page